Marketplace, platforma za nakup in prodajo predmetov v lokalni skupnosti, postajavse bolj priljubljena med generacijo Z , ki išče cenovno ugodne načine za opremljanje svojih domov ali osvežitev garderobe. To je pomemben odmik od tipičnega vedenja generacije Z, ki se običajno izogiba Facebooku kot družbeni platformi. Namesto tega jih privlači praktičnost Marketplacea in priložnost, da najdejo rabljene in vintage izdelke za delček maloprodajnih cen.
Ekonomski razlogi so eden glavnih dejavnikov, zakaj segment C2C postaja vse bolj priljubljen. Vendar pa je ekologija pomembna tudi za mlade, na katere se odzivajo platforme, kot je TikTok. Meta se prav tako zaveda potenciala Marketplacea, da privabi mlajše uporabnike, in je strateško preusmerila Facebook, da bi bolj pritegnil starostno skupino od 18 do 29 let.
Kot poroča Business Insider, je po besedah finančne direktorice Meta Susan Li Marketplace pomembno gonilo te rasti. Uspeh platforme je v kombinaciji varnosti – uporabniki morajo imeti Facebook račun za trgovanje – in njene privlačnosti kot digitalne različice garažne razprodaje, kjer je ugodno nakupovanje na dnevnem redu.
Izvršni direktor Mark Zuckerberg je priznal, da se je prvotna baza uporabnikov Facebooka, ki je vključevala najstnike in mlade odrasle, preselila na druge platforme. Vendar pa z naraščajočo priljubljenostjo Marketplacea Meta začenja spreminjati ta trend, pri čemer je Zuckerberg izrazil zadovoljstvo z napredkom pri privabljanju mladih odraslih nazaj na platformo.
“Še posebej sem zadovoljen z napredkom, ki smo ga dosegli z mladimi na Facebooku. Številke, ki jih vidimo, zlasti v ZDA, resnično nasprotujejo javnemu mnenju o tem, kdo uporablja to aplikacijo,” je dejal Zuckerberg.
Za strokovnjake za e-poslovanje je naraščajoča priljubljenost Facebook Marketplace med mladimi potrošniki presenetljiva, a dobrodošla priložnost. Facebook je najbolj priljubljena platforma za socialno trgovino – več kot 1,2 milijarde spletnih kupcev vsak mesec uporablja Marketplace. Poleg tega velik delež uporabnikov prihaja iz mlajših demografskih skupin. Zaradi tega je idealen kanal za podjetja, ki ciljajo na potrošnike generacije Z.
Da bi v celoti izkoristili ta trend, bi morala podjetja za e-poslovanje razmisliti o vključitvi Marketplace v svojo tržno strategijo. Odstranjevanje prahu s prikaza oglasov na Facebook Marketplace je vsaj vredno razmisliti.
Facebook Marketplace se je izkazal za močno orodje v prizadevanjih Mete, da bi pritegnila pozornost generacije Z. Privlačijo jih ugodno nakupovanje, edinstveni predmeti, trajnost pa ima tudi težo. Razumevanje preferenc generacije Z, kot je njihova naklonjenost nakupovanju iz druge roke, lahko pomaga e-trgovinam, da prilagodijo svojo ponudbo povpraševanju.
Poleg tega ne pozabite vključiti podrobnih opisov izdelkov, dodati možnosti pogajanja o ceni in zagotoviti varne transakcije. To so elementi, ki lahko izboljšajo nakupovalno izkušnjo in zgradijo zaupanje med mlajšimi kupci.