3 min. branja

Facebook odstranil 10 milijonov lažnih računov v okviru zaščite ustvarjalcev

Družba Meta je v velikem slogu preganjala tatove vsebine. Odstranila je 10 milijonov lažnih profilov, ki kopirajo priljubljene ustvarjalce, in v prvi polovici leta 2025 prizadela 500 000 neželenih računov. Zdaj želi Facebook preprečiti, da bi se isti viralni videoposnetki pojavljali vsepovsod.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ta članek je za vas prevedla umetna inteligenca
Facebook odstranil 10 milijonov lažnih računov v okviru zaščite ustvarjalcev
Vir: ChatGPT

Meta je pravkar napovedala, da se bo odločno spopadla z njimi. V prvih šestih mesecih leta 2025 so izbrisali 10 milijonov lažnih profilov, ki so kopirali velike ustvarjalce vsebin. Poleg tega so se lotili 500.000 računov, ki so počeli neželene vsebine, kot so lažni všečki in komentarji. Nekaterim so zmanjšali doseg. Drugi so izgubili možnost zaslužka s svojimi objavami. Najhujšim je grozila popolna odstranitev. Vendar lažni računi niso edina težava. Običajni uporabniki vedno znova objavljajo isto viralno vsebino. Včasih niti ne vedo, kdo jo je prvotno ustvaril.

“Zaradi tega je izkušnja dolgočasna za vse,” pravi Meta.

Sveži ustvarjalci ne morejo prodreti, ko jih preplavijo iste vsebine.

Kaj vas spravi v težave

Facebook ne dovoli, da bi večkrat ukradli delo nekoga drugega, ne da bi mu pri tem priznali zasluge. To pomeni, da prevzamete videoposnetke, fotografije ali objave in jih ponovno objavite kot svoje. Ne motijo jih videoposnetki z reakcijami ali dodajanje lastnih komentarjev. Spodbuja se, da se z lastnim preobratom pridružite trendom. Toda samo kopiranje in lepljenje vsebine nekoga drugega ni več dovoljeno.Facebookovi računalniki lahko zdaj samodejno prepoznajo podvojene videoposnetke. Ko najdejo kopije, imajo v algoritmu prednost izvirniki. Preizkušajo tudi načine za povezovanje kopiranih videoposnetkov s tistim, ki jih je prvi ustvaril. Če torej ukradete tujo vsebino, bo vaša objava morda vsebovala povezavo, ki bo ljudi napotila na pravega ustvarjalca.

Kako ostati varen

Facebook je pojasnil, kaj deluje na njihovi platformi.

Kaj storiti Česa se izogibajte
Ustvarite svojo izvirno vsebino Ne kradite ali večkratno objavljajte dela drugih
Na vseh svojih straneh objavljajte enako vsebino Ne lepite posnetkov skupaj brez izboljšav
dodajte pravi komentar ali ustvarjalno urejanje Ne uporabljajte vodnih žigov iz drugih aplikacij
Pripovedujte pristne, resnične zgodbe Ne reciklirajte memejev brez dodane vrednosti
pišite normalne napise Ne uporabljajte VSEH KAPITALSKIH črk ali množice hashtagov
Ustvarite smiselne izboljšave izposojene vsebine Ne prenašajte vsebine neposredno s spletne strani TikTok

Novi načini preverjanja stanja

Facebook je dodal orodja, s katerimi lahko ustvarjalci preverijo, zakaj njihove objave nimajo ogledov. Na voljo je nadzorna plošča, ki pojasnjuje, kaj lahko škoduje vašemu dosegu. Prav tako lahko preverite, ali boste kmalu kaznovani zaradi kršitev vsebine. Bolje je odpraviti težave, preden škodujejo vašemu računu.

Facebook Professional Dashboard showing post insights with reach limitations and content optimization recommendationsRetryClaude can make mistakes. Please double-check responses.

Source: creators.facebook.com

Počasno uvajanje

Te spremembe se bodo v naslednjih nekaj mesecih uvajale postopoma. Facebook ne želi šokirati ustvarjalcev z nenadnimi spremembami algoritma. V podjetju pravijo, da si želijo uspeha izvirnih ustvarjalcev in ne ljudi, ki samo kopirajo delo drugih. To je najnovejši poskus, da bi Facebook očistili slovesa mesta, kjer uspevajo ukradene vsebine.


Na podlagi obvestila podjetja Meta

Delite članek
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Podobni članki
Regionalna konferenca o e-trgovini v Skopju predstavila prihodnost digitalnega gospodarstva
2 min. branja

Regionalna konferenca o e-trgovini v Skopju predstavila prihodnost digitalnega gospodarstva

V ozračju, polnem energije, navdiha in novih idej, je letošnja 8. regionalna konferenca o e-trgovini še enkrat pokazala, zakaj je najbolj pričakovan dogodek za digitalno skupnost v regiji. 4. novembra je bila Nacionalna opera in balet polna menedžerjev, tržnikov, podjetnikov, organizacijskih predstavnikov in voditeljev, ki so prišli, da bi “pospešili” prihodnost pod geslom “Pritrdite prihodnost”.

Marija Ristovska Marija Ristovska
E-commerce Project Manager | Marketing and PR consultant and Strategist, E-commerce Macedonia Association
Optimizacija za algoritme? Socialno poslušanje je tisto, kar je resnično pomembno
4 min. branja

Optimizacija za algoritme? Socialno poslušanje je tisto, kar je resnično pomembno

Blagovne znamke že leta optimizirajo vsebino za iskalnike. Danes pa se spreminja tudi način, kako ljudje iščejo informacije, in z njim tudi način sprejemanja odločitev. Namesto kratkih poizvedb sprašujejo o določenih stvareh, ki so jim pomembne. Kar je bilo nekoč zabavno, je zdaj standard, ki se mu moramo prilagoditi v spletnem poslovanju.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Zakaj je M&S za rast izbral TikTok Shop in Zalando
2 min. branja

Zakaj je M&S za rast izbral TikTok Shop in Zalando

Britanski maloprodajni velikan Marks & Spencer bistveno spreminja svojo strategijo spletne prodaje. Po poročilu ChannelX je podjetje podpisalo pogodbo z Zalandom za upravljanje vse logistike v celinski Evropi in hkrati vstopa v trgovino TikTok, kjer se v Združenem kraljestvu vsako sekundo prodaja en lepotni izdelek.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU