
Meta je pravkar napovedala, da se bo odločno spopadla z njimi. V prvih šestih mesecih leta 2025 so izbrisali 10 milijonov lažnih profilov, ki so kopirali velike ustvarjalce vsebin. Poleg tega so se lotili 500.000 računov, ki so počeli neželene vsebine, kot so lažni všečki in komentarji. Nekaterim so zmanjšali doseg. Drugi so izgubili možnost zaslužka s svojimi objavami. Najhujšim je grozila popolna odstranitev. Vendar lažni računi niso edina težava. Običajni uporabniki vedno znova objavljajo isto viralno vsebino. Včasih niti ne vedo, kdo jo je prvotno ustvaril.
“Zaradi tega je izkušnja dolgočasna za vse,” pravi Meta.
Sveži ustvarjalci ne morejo prodreti, ko jih preplavijo iste vsebine.
Kaj vas spravi v težave
Facebook ne dovoli, da bi večkrat ukradli delo nekoga drugega, ne da bi mu pri tem priznali zasluge. To pomeni, da prevzamete videoposnetke, fotografije ali objave in jih ponovno objavite kot svoje. Ne motijo jih videoposnetki z reakcijami ali dodajanje lastnih komentarjev. Spodbuja se, da se z lastnim preobratom pridružite trendom. Toda samo kopiranje in lepljenje vsebine nekoga drugega ni več dovoljeno.Facebookovi računalniki lahko zdaj samodejno prepoznajo podvojene videoposnetke. Ko najdejo kopije, imajo v algoritmu prednost izvirniki. Preizkušajo tudi načine za povezovanje kopiranih videoposnetkov s tistim, ki jih je prvi ustvaril. Če torej ukradete tujo vsebino, bo vaša objava morda vsebovala povezavo, ki bo ljudi napotila na pravega ustvarjalca.
Kako ostati varen
Facebook je pojasnil, kaj deluje na njihovi platformi.
| Kaj storiti | Česa se izogibajte |
|---|---|
| Ustvarite svojo izvirno vsebino | Ne kradite ali večkratno objavljajte dela drugih |
| Na vseh svojih straneh objavljajte enako vsebino | Ne lepite posnetkov skupaj brez izboljšav |
| dodajte pravi komentar ali ustvarjalno urejanje | Ne uporabljajte vodnih žigov iz drugih aplikacij |
| Pripovedujte pristne, resnične zgodbe | Ne reciklirajte memejev brez dodane vrednosti |
| pišite normalne napise | Ne uporabljajte VSEH KAPITALSKIH črk ali množice hashtagov |
| Ustvarite smiselne izboljšave izposojene vsebine | Ne prenašajte vsebine neposredno s spletne strani TikTok |
Novi načini preverjanja stanja
Facebook je dodal orodja, s katerimi lahko ustvarjalci preverijo, zakaj njihove objave nimajo ogledov. Na voljo je nadzorna plošča, ki pojasnjuje, kaj lahko škoduje vašemu dosegu. Prav tako lahko preverite, ali boste kmalu kaznovani zaradi kršitev vsebine. Bolje je odpraviti težave, preden škodujejo vašemu računu.

Source: creators.facebook.com
Počasno uvajanje
Te spremembe se bodo v naslednjih nekaj mesecih uvajale postopoma. Facebook ne želi šokirati ustvarjalcev z nenadnimi spremembami algoritma. V podjetju pravijo, da si želijo uspeha izvirnih ustvarjalcev in ne ljudi, ki samo kopirajo delo drugih. To je najnovejši poskus, da bi Facebook očistili slovesa mesta, kjer uspevajo ukradene vsebine.
Na podlagi obvestila podjetja Meta