2 min. branja

DeepSeek je prepovedan: Zakaj države prepovedujejo to kitajsko umetno inteligenco?

Se spomnite našega nedavnega članka o kitajski senzaciji na področju umetne inteligence, imenovani DeepSeek? Zdi se, da je ta zgodba dobila zanimiv preobrat. Medtem ko sem zadnjič pisal o njegovem uspehu, vam moram danes povedati, kako se je ta obetavni projekt znašel v precejšnji zagati.

Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ta članek je za vas prevedla umetna inteligenca
DeepSeek je prepovedan: Zakaj države prepovedujejo to kitajsko umetno inteligenco?
Vir: Depositphotos

Veste, to me spominja na staro zgodbo o trojanskem konju – na zunaj lepo darilo, znotraj pa… No, poglejmo si ga od blizu.

Zakaj so vsi nenadoma prestrašeni?

Predstavljajte si, da imate super usposobljenega pomočnika, ki ve vse mogoče, vendar mora o vsakem vašem koraku poročati svojemu šefu. Natanko tako je na Kitajskem – vsaka aplikacija mora podatke posredovati vladnim obveščevalnim službam. In to še ni vse! Raziskovalci so ugotovili, da je ta digitalni pomočnik včasih nagnjen k širjenju škodljivih vsebin.

Kdo je rekel “ne” DeepSeeku?

Italijani

Italijani so bili prvi, ki so 30. januarja aplikaciji DeepSeek pokazali rdeči karton. Ko so njihovi organi vprašali o obdelavi osebnih podatkov, se je DeepSeek pretvarjal, da ne sliši.

Tajvan

Tudi Tajvan, ki ima, recimo… zapletene odnose s Kitajsko, ni ničesar prepustil naključju. Družbi DeepSeek so hitro prepovedali dostop do vseh vladnih uradov.

Amerika

Teksas je postal prva zvezna država v ZDA, ki je prepovedala DeepSeek na vladnih napravah, kar je sprožilo domino učinek. Guverner Abbott je dal jasno vedeti – nobene kitajske tehnologije v državni upravi. Pridružili sta se tudi NASA in mornarica – bolje se je zavarovati, kot da bi obžalovali.

Kdo še spremlja DeepSeek?

Belgija, Irska, Francija in Južna Koreja že imajo pripravljena povečevalna stekla in se pripravljajo na ustrezno revizijo.

Etična dilema

In tu prihaja res pikantni del zgodbe. DeepSeek uporablja čipe Nvidia A100, do katerih sploh ne bi smel imeti dostopa.

In ko gre za zgodovinske dogodke? No, recimo, da je njihova različica zgodovine presenetljivo podobna uradni kitajski različici.

Saga o podjetju DeepSeek, ki se nadaljuje, nas opominja, da se v svetu umetne inteligence uspeh lahko hitro spremeni v nadzor. Ker vse več držav podrobno pregleduje to tehnologijo, je očitno, da lahko inovacije brez preglednosti povzročijo velike težave.

Delite članek
Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Podobni članki
Praktični vodnik za udeležence balkanskega vrha o elektronskem poslovanju naslednji teden
3 min. branja

Praktični vodnik za udeležence balkanskega vrha o elektronskem poslovanju naslednji teden

Do težko pričakovanega Balkanskega vrha o elektronskem poslovanju 2025, ki bo 29. in 30. aprila 2025 v Areni Sofija spremenil Sofijo v središče elektronskega poslovanja balkanske regije, je le še nekaj dni. Ker se dogodek približuje, v tem vodniku za udeležence Balkan Ecommerce Summita najdete vse, kar morate vedeti, da boste na tem najpomembnejšem srečanju […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Preberite članek
Instagram začenja urejanje: Kaj ponuja to novo orodje za urejanje videoposnetkov?
3 min. branja

Instagram začenja urejanje: Kaj ponuja to novo orodje za urejanje videoposnetkov?

Instagram je uradno predstavil svojo aplikacijo za urejanje videoposnetkov Edits. To bodo še posebej cenili ustvarjalci vsebin in manjše blagovne znamke, ki želijo povečati obseg svoje video produkcije. Gre za neposreden odgovor na priljubljeno orodje CapCut, ki spada pod okrilje podjetja ByteDance. V čem se ti aplikaciji razlikujeta in kakšen potencial imata za e-trgovino?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Preberite članek
Televizijska evolucija: Spreminjajoče se navade gledalcev in posledice za blagovno znamko
3 min. branja

Televizijska evolucija: Spreminjajoče se navade gledalcev in posledice za blagovno znamko

Kako ljudje danes gledajo video vsebine? Kaj se jim zdi “televizija” in kje oglaševanje najbolje deluje? CTV (Connected TV) še ni v središču pozornosti našega e-trgovine, vendar razvoj v tujini kaže, da bi se to lahko kmalu spremenilo. Nova študija družbe RTL AdAlliance ponuja jasne podatke in trende, ki jih je vredno omeniti. Iz nje […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Preberite članek
Bridge Now

Zadnje novice

10+ neprebrano

10+