
Če natančneje pogledamo številke, so internetni trgi prevladovali na sceni in predstavljali šokantnih 69% celotne prodaje ali 225 milijard evrov. Samo 100 največjih čezmejnih trgov je s prodajo v višini 197,01 milijarde evrov zabeležilo opazno 39,29-odstotno rast. Še bolj presenetljivo je, da je 10 najboljših trgov predstavljalo približno polovico prometa, ki ga je poganjal trg.
“Rezultati naše najnovejše analize kažejo, kako dinamično se čezmejno e-poslovanje razvija po vsej Evropi,” je dejala ustanoviteljica Cross-Border Commerce Europe Carine Moitier.
Potrošniki se vse pogosteje odločajo za čezmejne nakupe, kar kaže na obetavno prihodnost tako za uveljavljena podjetja v tem hitro spreminjajočem se sektorju kot za nove tekmece.
Tudi dinamika trga se bo nekoliko premaknila naprej. Medtem ko se bo čezmejna GMV v Evropi verjetno povečala – ocene kažejo, da bo do leta 2025 97,3 % obiskovalcev čezmejnih – naj bi se delež trgov v splošnem e-poslovanju GMV nekoliko zmanjšal z 69 % na 67,9 %. To kaže na zorenje trga.
Zanimiva ugotovitev je, da ta vzorec širjenja ni edinstven. Čezmejno e-poslovanje v Evropi je v začetku letošnjega leta zabeležilo 32-odstotno povečanje v letu 2023 v primerjavi z letom prej. Evropske spletne trgovine so v tem obdobju ustvarile 107 milijard evrov skupne čezmejne prodaje .
Ob tej hitri širitvi čezmejnega e-trgovanja v Evropi je jasno, da podjetja in potrošniki izkoriščajo priložnosti, ki jih ponuja ta razvijajoči se sektor. Opazne stopnje povečanja na vodilnih trgih ne odražajo le odpornosti industrije, temveč tudi naraščajoč trend čezmejnega nakupovanja med evropskimi potrošniki.