
Amazonov poletni nakupovalni eksperiment je uspel bolje, kot je kdo pričakoval. Prvi štiridnevni dogodek podjetja Prime v Združenem kraljestvu je prinesel ogromno nakupov, ki so osramotili črni petek. Po podatkih družbe Adobe Digital Insights je spletna poraba v Združenem kraljestvu med 8. in 11. julijem znašala 2,08 milijarde funtov. To je skoraj dvakrat več, kot so kupci porabili na črni petek 2024. 8. julij je podrl rekorde. Prvi dan je bilo porabljenih 676,5 milijona funtov, kar pomeni, da je bil to dan z največjo spletno porabo v Združenem kraljestvu letos. V primerjavi z lanskim dvodnevnim dogodkom Prime Day in naslednjima dvema dnevoma je letošnja razširjena oblika prinesla 11,1-odstotno povečanje na letni ravni. Dodatni dnevi so se očitno izplačali.
Predmeti za dom so bili na prvem mestu
Kategorije z največjo rastjo kažejo zanimivo zgodbo o tem, kaj si potrošniki v Združenem kraljestvu trenutno želijo. Na vrhu seznama so bili izdelki za dom z 98-odstotno medletno rastjo. Na drugem mestu so bili računalniki z 82-odstotno rastjo. Otroška oblačila niso zaostajala veliko, saj so dosegla 76-odstotno rast.Kar zadeva popuste, so oblačila ponujala najboljše ponudbe, saj so se cene v primerjavi z letom prej znižale za 17 %. To je pripomoglo k znatni prodaji v modni kategoriji.
Premijski izdelki so se dobro odrezali
Med dogodkom se je zgodilo nekaj nepričakovanega. Namesto da bi kupovali poceni izdelke, so kupci popuste izkoristili za nakup dražjih izdelkov za svoje domove. Delež prodanega blaga iz najdražjega kvartila izdelkov je v povprečju poskočil za 32 % v primerjavi s povprečjem preteklega leta. To se je zgodilo v kategorijah naprav, pohištva, doma in vrta ter orodja in pripomočkov za izboljšanje doma. Ljudje so velike popuste očitno izkoristili kot priložnost za nakup vrhunskih izdelkov, ki si jih običajno ne bi mogli privoščiti.
Kaj to pomeni za trgovino na drobno
Vivek Pandya, vodilni analitik pri podjetju Adobe Digital Insights, meni, da te številke razkrivajo nekaj pomembnega o vedenju potrošnikov v Združenem kraljestvu.
“Uspeh dogodka Prime kaže, da so britanski potrošniki še vedno precej občutljivi na cene in da so trenutki nakupovanja ob dogodkih s konkurenčnimi popusti še naprej močni pri doseganju visoke stopnje rasti,” je dejal.
Pomemben je tudi čas. Prva polovica leta 2025 je bila za trgovce na drobno težka, saj so potrošniki zmanjšali diskrecijsko porabo. Številke za dan Prime Day kažejo, da se to morda spreminja. “Po težki prvi polovici leta, ko so potrošniki omejili diskrecijsko porabo, bodo ti podatki dobrodošla novica za maloprodajni sektor, ki upa, da bo to obdobje pomenilo začetek večje poletne porabe,” je dodal Pandya.
Poletno nakupovanje postaja resno
Amazonov uspeh bi lahko spremenil razmišljanje drugih trgovcev na drobno o poletnih prodajnih dogodkih. Če lahko štiridnevni dogodek ustvari skoraj dvakrat toliko kot črni petek, bodo morda tudi druga podjetja začela načrtovati lastne poletne nakupovalne spektakle. Trg Združenega kraljestva se je očitno dobro odzval na podaljšano obliko. Ali bo Amazon iz tega dogodka naredil redni štiridnevni dogodek, še ni znano, vendar številke kažejo, da bi ga moral.
Za zdaj imajo trgovci na drobno dokaz, da so britanski potrošniki pripravljeni trošiti, ko so popusti pravi – tudi sredi poletja.
Informacije so povzete po nl.fashionnetwork.com