3 min. branja

Amazonov štiridnevni dogodek Prime podvoji prodajo na črni petek v Združenem kraljestvu

Amazon je pravkar dokazal, da lahko poletno nakupovanje premaga zimsko prodajo. Prvi štiridnevni dogodek Prime (8. do 11. julija), ki ga je izvedel maloprodajni velikan, je ustvaril 2,08 milijarde funtov spletne porabe v Združenem kraljestvu, kar je skoraj dvakrat več kot črni petek v letu 2024. Številke kažejo, da so potrošniki še vedno željni velikih popustov.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ta članek je za vas prevedla umetna inteligenca
Amazonov štiridnevni dogodek Prime podvoji prodajo na črni petek v Združenem kraljestvu
Vir: ChatGPT

Amazonov poletni nakupovalni eksperiment je uspel bolje, kot je kdo pričakoval. Prvi štiridnevni dogodek podjetja Prime v Združenem kraljestvu je prinesel ogromno nakupov, ki so osramotili črni petek. Po podatkih družbe Adobe Digital Insights je spletna poraba v Združenem kraljestvu med 8. in 11. julijem znašala 2,08 milijarde funtov. To je skoraj dvakrat več, kot so kupci porabili na črni petek 2024. 8. julij je podrl rekorde. Prvi dan je bilo porabljenih 676,5 milijona funtov, kar pomeni, da je bil to dan z največjo spletno porabo v Združenem kraljestvu letos. V primerjavi z lanskim dvodnevnim dogodkom Prime Day in naslednjima dvema dnevoma je letošnja razširjena oblika prinesla 11,1-odstotno povečanje na letni ravni. Dodatni dnevi so se očitno izplačali.

Predmeti za dom so bili na prvem mestu

Kategorije z največjo rastjo kažejo zanimivo zgodbo o tem, kaj si potrošniki v Združenem kraljestvu trenutno želijo. Na vrhu seznama so bili izdelki za dom z 98-odstotno medletno rastjo. Na drugem mestu so bili računalniki z 82-odstotno rastjo. Otroška oblačila niso zaostajala veliko, saj so dosegla 76-odstotno rast.Kar zadeva popuste, so oblačila ponujala najboljše ponudbe, saj so se cene v primerjavi z letom prej znižale za 17 %. To je pripomoglo k znatni prodaji v modni kategoriji.

Premijski izdelki so se dobro odrezali

Med dogodkom se je zgodilo nekaj nepričakovanega. Namesto da bi kupovali poceni izdelke, so kupci popuste izkoristili za nakup dražjih izdelkov za svoje domove. Delež prodanega blaga iz najdražjega kvartila izdelkov je v povprečju poskočil za 32 % v primerjavi s povprečjem preteklega leta. To se je zgodilo v kategorijah naprav, pohištva, doma in vrta ter orodja in pripomočkov za izboljšanje doma. Ljudje so velike popuste očitno izkoristili kot priložnost za nakup vrhunskih izdelkov, ki si jih običajno ne bi mogli privoščiti.

Kaj to pomeni za trgovino na drobno

Vivek Pandya, vodilni analitik pri podjetju Adobe Digital Insights, meni, da te številke razkrivajo nekaj pomembnega o vedenju potrošnikov v Združenem kraljestvu.

“Uspeh dogodka Prime kaže, da so britanski potrošniki še vedno precej občutljivi na cene in da so trenutki nakupovanja ob dogodkih s konkurenčnimi popusti še naprej močni pri doseganju visoke stopnje rasti,” je dejal.

Pomemben je tudi čas. Prva polovica leta 2025 je bila za trgovce na drobno težka, saj so potrošniki zmanjšali diskrecijsko porabo. Številke za dan Prime Day kažejo, da se to morda spreminja. “Po težki prvi polovici leta, ko so potrošniki omejili diskrecijsko porabo, bodo ti podatki dobrodošla novica za maloprodajni sektor, ki upa, da bo to obdobje pomenilo začetek večje poletne porabe,” je dodal Pandya.

Poletno nakupovanje postaja resno

Amazonov uspeh bi lahko spremenil razmišljanje drugih trgovcev na drobno o poletnih prodajnih dogodkih. Če lahko štiridnevni dogodek ustvari skoraj dvakrat toliko kot črni petek, bodo morda tudi druga podjetja začela načrtovati lastne poletne nakupovalne spektakle. Trg Združenega kraljestva se je očitno dobro odzval na podaljšano obliko. Ali bo Amazon iz tega dogodka naredil redni štiridnevni dogodek, še ni znano, vendar številke kažejo, da bi ga moral.

Za zdaj imajo trgovci na drobno dokaz, da so britanski potrošniki pripravljeni trošiti, ko so popusti pravi – tudi sredi poletja.


Informacije so povzete po nl.fashionnetwork.com

Delite članek
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Podobni članki
Regionalna konferenca o e-trgovini v Skopju predstavila prihodnost digitalnega gospodarstva
2 min. branja

Regionalna konferenca o e-trgovini v Skopju predstavila prihodnost digitalnega gospodarstva

V ozračju, polnem energije, navdiha in novih idej, je letošnja 8. regionalna konferenca o e-trgovini še enkrat pokazala, zakaj je najbolj pričakovan dogodek za digitalno skupnost v regiji. 4. novembra je bila Nacionalna opera in balet polna menedžerjev, tržnikov, podjetnikov, organizacijskih predstavnikov in voditeljev, ki so prišli, da bi “pospešili” prihodnost pod geslom “Pritrdite prihodnost”.

Marija Ristovska Marija Ristovska
E-commerce Project Manager | Marketing and PR consultant and Strategist, E-commerce Macedonia Association
Optimizacija za algoritme? Socialno poslušanje je tisto, kar je resnično pomembno
4 min. branja

Optimizacija za algoritme? Socialno poslušanje je tisto, kar je resnično pomembno

Blagovne znamke že leta optimizirajo vsebino za iskalnike. Danes pa se spreminja tudi način, kako ljudje iščejo informacije, in z njim tudi način sprejemanja odločitev. Namesto kratkih poizvedb sprašujejo o določenih stvareh, ki so jim pomembne. Kar je bilo nekoč zabavno, je zdaj standard, ki se mu moramo prilagoditi v spletnem poslovanju.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Zakaj je M&S za rast izbral TikTok Shop in Zalando
2 min. branja

Zakaj je M&S za rast izbral TikTok Shop in Zalando

Britanski maloprodajni velikan Marks & Spencer bistveno spreminja svojo strategijo spletne prodaje. Po poročilu ChannelX je podjetje podpisalo pogodbo z Zalandom za upravljanje vse logistike v celinski Evropi in hkrati vstopa v trgovino TikTok, kjer se v Združenem kraljestvu vsako sekundo prodaja en lepotni izdelek.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU