3 min. branja

Amazon je zgradil lastno kriminalistično enoto – tukaj so rezultati

Nekdanji agenti FBI, zvezni tožilci in obveščevalci so zdaj zaposleni pri Amazonu. Njihova naloga? Lovijo kriminalce, ki prodajajo ponarejene izdelke. In zmagujejo.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Ta članek je za vas prevedla umetna inteligenca
Amazon je zgradil lastno kriminalistično enoto – tukaj so rezultati
Vir: Canva Pro License

65 kriminalcev je bilo obsojenih na zaporno kazen. 180 milijonov dolarjev kazni, ki jih je odredilo sodišče. uničenih več kot 15 milijonov ponarejenih izdelkov. To niso statistični podatki FBI – to so rezultati Amazonovega skrivnega orožja proti ponarejevalcem.

Zločin, za katerega niste vedeli, da obstaja

Večina ljudi se ne zaveda, da je ponarejanje drugo največje kriminalno podjetje na svetu, ki neposredno financira narkokartele in trgovino z ljudmi. Ko kupite ponarejeno Pandorino zapestnico, vas ne le ogoljufajo, ampak tudi financirajo organizirani kriminal. Amazon se je odzval brez primere: ustanovil je lastno policijsko enoto.

Od sodnih dvoran do nakupovalnih vozičkov

Pred petimi leti je Amazon ustanovil enoto za boj proti ponarejenim izdelkom (CCU ) – ekipo nekdanjih uslužbencev organov pregona, katerih naloga je loviti kriminalce, ki si na platformi drznejo prodajati ponarejene izdelke. Številke so osupljive:

  • več kot 200 civilnih tožb, ki so bile sprožene
  • operacije so se razširile z 2 na 12 držav
  • Partnerstvo z več kot 50 vladnimi agencijami, vključno z FBI in Europolom

Prevzem Pandore

Največji uspeh CCU? Triletna preiskava, ki se je začela s ponarejenimi ponudbami nakita in končala z zaporno kaznijo na Kitajskem. Ko so ponarejevalci preplavili devet evropskih držav s ponarejenimi izdelki Pandora, Amazon ni samo odstranil ponudb. V sodelovanju s podjetjem Pandora in kitajskimi organi so izsledili celotno kriminalno mrežo. Glavni storilec je dobil več kot tri leta zapora.

“To dokazuje, kako učinkovita so lahko skupna prizadevanja pri zaustavljanju ponarejanja,” je dejal Pandorin pravni vodja Peter Ring.

Umetna inteligenca proti kriminalnim mrežam

Toda prava bitka se odvija, še preden izdelek sploh vidite. Amazonova umetna inteligenca zdaj blokira več kot 99 % ponarejenih seznamov, še preden so objavljeni, in išče sumljive ključne besede, logotipe in vzorce, ki opozarjajo na ponaredke. V enem od primerov je bilo treba izslediti ponarejene izdelke za vožnjo z avtomobilom od ameriškega kriminalca do kitajskih proizvajalcev. Rezultat? Usklajene mednarodne racije, 2 100 zaseženih ponarejenih izdelkov in sodba v višini 1,1 milijona dolarjev.

Blagovne znamke, ki se borijo proti

CCU ščiti vse, od luksuznih velikanov, kot sta BMW in Prada, do malih družinskih podjetij, kot so nizozemske igre s kartami Blitz. Ko kriminalci napadejo katero koli blagovno znamko, namreč napadejo celoten ekosistem zaupanja, ki omogoča spletno nakupovanje.

Kaj nam kaže Amazonov uspeh

Amazonova 180 milijonov dolarjev vredna operacija za boj proti ponarejanju dokazuje eno stvar: goljufije ne morejo več biti obravnavane kot strošek poslovanja.Ključne lekcije za e-trgovino:

  • Amazon blokira 99 % ponaredkov, še preden se pojavijo, namesto da bi po končanempostopku odpravljal nastalo škodo.
  • Čezmejno sodelovanje deluje – njihova partnerstva z več kot 50 agencijami kažejo, da so za ponarejanje potrebne globalne rešitve.
  • Tehnologija se širi, ročni postopki pa ne – Odkrivanje z umetno inteligenco je edini način za obvladovanje obsega

Za manjše akterje: Ne morete zgraditi Amazonove kriminalistične enote, lahko pa prevzamete njihovo miselnost: zaščito blagovne znamke obravnavajte kot konkurenčno prednost in ne le kot zahtevo po skladnosti.

Delite članek
Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU

Freelance Digital Marketing Specialist at Ecommerce Bridge with nearly a decade of experience in digital marketing, where I’ve specialised in managing international teams and building strategic partnerships. As former International Team Lead at Groupon, I managed teams across various European countries, handled KPI achievement, and worked daily with agencies in English. These days, I focus on content strategy, link building, and coordinating with international agencies in e-commerce expansion. What truly fulfils me is working with people and seeing everyone happy and satisfied with the results. I’m passionate about researching and writing about the latest trends in e-commerce and digital marketing, bringing fresh insights and industry news to our readers. I hold a Master’s degree in Mass Media Studies and completed international courses in London and Bristol.

Podobni članki
Zbogom e-trgovanje? 70 % ljudi bo do leta 2030 nakupovalo na TikToku
3 min. branja

Zbogom e-trgovanje? 70 % ljudi bo do leta 2030 nakupovalo na TikToku

Številke so osupljive. Nova študija, v kateri je sodelovalo 24.000 kupcev po vsem svetu, razkriva, da jih 70 % pričakuje, da bodo do leta 2030 večino svojih nakupov opravili prek družbenih medijev. To pomeni, da bodo spletna mesta za e-trgovanje v slogu Amazona, ki prevladujejo danes, v petih letih lahko postala relikvija. Revolucija družabnega nakupovanja […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
EU modnim znamkam omejuje uničevanje neprodanih oblačil
3 min. branja

EU modnim znamkam omejuje uničevanje neprodanih oblačil

Evropska komisija pripravlja zgodovinsko stroge ukrepe proti odpadkom v modni industriji. Od leta 2026 bodo morale blagovne znamke dokazati, da nimajo druge možnosti kot uničiti neprodana oblačila. Za modne velikane se začenja novo obdobje – konec tihega odstranjevanja zalog.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU