
65 kriminalcev je bilo obsojenih na zaporno kazen. 180 milijonov dolarjev kazni, ki jih je odredilo sodišče. uničenih več kot 15 milijonov ponarejenih izdelkov. To niso statistični podatki FBI – to so rezultati Amazonovega skrivnega orožja proti ponarejevalcem.
Zločin, za katerega niste vedeli, da obstaja
Večina ljudi se ne zaveda, da je ponarejanje drugo največje kriminalno podjetje na svetu, ki neposredno financira narkokartele in trgovino z ljudmi. Ko kupite ponarejeno Pandorino zapestnico, vas ne le ogoljufajo, ampak tudi financirajo organizirani kriminal. Amazon se je odzval brez primere: ustanovil je lastno policijsko enoto.
Od sodnih dvoran do nakupovalnih vozičkov
Pred petimi leti je Amazon ustanovil enoto za boj proti ponarejenim izdelkom (CCU ) – ekipo nekdanjih uslužbencev organov pregona, katerih naloga je loviti kriminalce, ki si na platformi drznejo prodajati ponarejene izdelke. Številke so osupljive:
- več kot 200 civilnih tožb, ki so bile sprožene
- operacije so se razširile z 2 na 12 držav
- Partnerstvo z več kot 50 vladnimi agencijami, vključno z FBI in Europolom
Prevzem Pandore
Največji uspeh CCU? Triletna preiskava, ki se je začela s ponarejenimi ponudbami nakita in končala z zaporno kaznijo na Kitajskem. Ko so ponarejevalci preplavili devet evropskih držav s ponarejenimi izdelki Pandora, Amazon ni samo odstranil ponudb. V sodelovanju s podjetjem Pandora in kitajskimi organi so izsledili celotno kriminalno mrežo. Glavni storilec je dobil več kot tri leta zapora.
“To dokazuje, kako učinkovita so lahko skupna prizadevanja pri zaustavljanju ponarejanja,” je dejal Pandorin pravni vodja Peter Ring.
Umetna inteligenca proti kriminalnim mrežam
Toda prava bitka se odvija, še preden izdelek sploh vidite. Amazonova umetna inteligenca zdaj blokira več kot 99 % ponarejenih seznamov, še preden so objavljeni, in išče sumljive ključne besede, logotipe in vzorce, ki opozarjajo na ponaredke. V enem od primerov je bilo treba izslediti ponarejene izdelke za vožnjo z avtomobilom od ameriškega kriminalca do kitajskih proizvajalcev. Rezultat? Usklajene mednarodne racije, 2 100 zaseženih ponarejenih izdelkov in sodba v višini 1,1 milijona dolarjev.
Blagovne znamke, ki se borijo proti
CCU ščiti vse, od luksuznih velikanov, kot sta BMW in Prada, do malih družinskih podjetij, kot so nizozemske igre s kartami Blitz. Ko kriminalci napadejo katero koli blagovno znamko, namreč napadejo celoten ekosistem zaupanja, ki omogoča spletno nakupovanje.
Kaj nam kaže Amazonov uspeh
Amazonova 180 milijonov dolarjev vredna operacija za boj proti ponarejanju dokazuje eno stvar: goljufije ne morejo več biti obravnavane kot strošek poslovanja.Ključne lekcije za e-trgovino:
- Amazon blokira 99 % ponaredkov, še preden se pojavijo, namesto da bi po končanempostopku odpravljal nastalo škodo.
- Čezmejno sodelovanje deluje – njihova partnerstva z več kot 50 agencijami kažejo, da so za ponarejanje potrebne globalne rešitve.
- Tehnologija se širi, ročni postopki pa ne – Odkrivanje z umetno inteligenco je edini način za obvladovanje obsega
Za manjše akterje: Ne morete zgraditi Amazonove kriminalistične enote, lahko pa prevzamete njihovo miselnost: zaščito blagovne znamke obravnavajte kot konkurenčno prednost in ne le kot zahtevo po skladnosti.