2 min. branja

87 % poljskih kupcev se digitalizira: zelena trgovina vodi

Poljska e-trgovina doživlja pomemben razvoj na več frontah, od regulativnih sprememb do sprememb vedenja potrošnikov. Nedavni podatki iz evropskega poročila o e-trgovini 2024 razkrivajo prepričljive trende na področju trajnosti, uvajanja tehnologije in plačilnih preferenc, ki preoblikujejo trg.

Ta članek je za vas prevedla umetna inteligenca
87 % poljskih kupcev se digitalizira: zelena trgovina vodi
Vir: Depositphotos

Regulativni okvir krepi digitalno poslovanje

Poljska dejavno izvaja ključne predpise EU, vključno z aktom o digitalnih storitvah in uredbo o platformah za podjetja. Namen teh sprememb je okrepiti varstvo potrošnikov in urediti platforme za e-poslovanje, zlasti tiste, ki delujejo zunaj EU. Zbornica za digitalno gospodarstvo odločno podpira te ukrepe, zlasti pri izboljšanju izvrševanja varstva potrošnikov in pobiranja DDV.

Trajnostno nakupovanje pridobiva zagon

Odnos potrošnikov do trajnostnega nakupovanja je pokazal izjemne spremembe:

  • 60 % kupcev je zdaj pripravljenih počakati na konsolidirane pošiljke (v primerjavi s 40 %)
  • 55 % jih poudarja pomen ekološke embalaže
  • 34 % je pripravljenih dodatno plačati za eko embalažo (6 % povečanje)

Vračanje in okoljska ozaveščenost

Trg kaže zanimive paradokse v okoljski zavesti:

  • 36 % jih priznava vpliv vračil na okolje
  • Skupna ocena družbene odgovornosti se je leta 2023 zvišala na 4,19 (s 4,08)
  • Potrošniki cenijo podrobne opise izdelkov in slike, da zmanjšajo stopnjo vračila
marketing

Source: Depositphotos

Uvajanje tehnologije in digitalna preobrazba

Ključni tehnološki trendi vključujejo:

  • Razširjeno sprejetje umetne inteligence za avtomatizacijo, oblikovanje uporabniške izkušnje in storitve za stranke
  • Osredotočite se na večkanalne strategije in personalizacijo
  • Veliki podatki in avtomatizacija vodijo prednostne naloge v letu 2024

Plačilne preference in vedenje potrošnikov

Opazni premiki v plačilnih navadah:

  • BLIK in hitri nakazila prevladujejo v spletnih plačilih
  • 40 % jih uporablja mobilna plačila v fizičnih trgovinah
  • Gotovinska plačila padejo pod 10%
  • Paketne omarice so najprimernejši način dostave
Blik is one of the most succesful local system in Poland

Source: zbp.pl

Rast trga in potrošniški trendi

Trg kaže močne kazalnike rasti:

  • 37% opravi 5+ spletnih nakupov mesečno
  • 87 % redno nakupuje prek spleta (2 % več kot leta 2023)
  • 48 % kupuje živila prek spleta
  • 42 % sodeluje pri ponovnem trgovanju (rabljeni nakupi)
  • 25 % kupcev pri ponovni trgovini nameni več kot 30 % svojega proračuna rabljenim predmetom

Vpliv inflacije in prilagajanje

Tretjina potrošnikov je zaradi inflacije povečala spletno nakupovanje, ki ga vidi kot orodje za optimizacijo proračuna. Ta trend je prispeval k splošni rasti pogostosti in sprejetja e-trgovine.

Poljski sektor e-poslovanja še naprej dozoreva, uravnoveša skladnost s predpisi, tehnološki napredek in trajnostne pobude, hkrati pa se prilagaja spreminjajočim se željam potrošnikov in gospodarskim razmeram.

Delite članek
Podobni članki
Zbogom e-trgovanje? 70 % ljudi bo do leta 2030 nakupovalo na TikToku
3 min. branja

Zbogom e-trgovanje? 70 % ljudi bo do leta 2030 nakupovalo na TikToku

Številke so osupljive. Nova študija, v kateri je sodelovalo 24.000 kupcev po vsem svetu, razkriva, da jih 70 % pričakuje, da bodo do leta 2030 večino svojih nakupov opravili prek družbenih medijev. To pomeni, da bodo spletna mesta za e-trgovanje v slogu Amazona, ki prevladujejo danes, v petih letih lahko postala relikvija. Revolucija družabnega nakupovanja […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
EU modnim znamkam omejuje uničevanje neprodanih oblačil
3 min. branja

EU modnim znamkam omejuje uničevanje neprodanih oblačil

Evropska komisija pripravlja zgodovinsko stroge ukrepe proti odpadkom v modni industriji. Od leta 2026 bodo morale blagovne znamke dokazati, da nimajo druge možnosti kot uničiti neprodana oblačila. Za modne velikane se začenja novo obdobje – konec tihega odstranjevanja zalog.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU