Regulativni okvir krepi digitalno poslovanje
Poljska dejavno izvaja ključne predpise EU, vključno z aktom o digitalnih storitvah in uredbo o platformah za podjetja. Namen teh sprememb je okrepiti varstvo potrošnikov in urediti platforme za e-poslovanje, zlasti tiste, ki delujejo zunaj EU. Zbornica za digitalno gospodarstvo odločno podpira te ukrepe, zlasti pri izboljšanju izvrševanja varstva potrošnikov in pobiranja DDV.
Trajnostno nakupovanje pridobiva zagon
Odnos potrošnikov do trajnostnega nakupovanja je pokazal izjemne spremembe:
- 60 % kupcev je zdaj pripravljenih počakati na konsolidirane pošiljke (v primerjavi s 40 %)
- 55 % jih poudarja pomen ekološke embalaže
- 34 % je pripravljenih dodatno plačati za eko embalažo (6 % povečanje)
Vračanje in okoljska ozaveščenost
Trg kaže zanimive paradokse v okoljski zavesti:
- 36 % jih priznava vpliv vračil na okolje
- Skupna ocena družbene odgovornosti se je leta 2023 zvišala na 4,19 (s 4,08)
- Potrošniki cenijo podrobne opise izdelkov in slike, da zmanjšajo stopnjo vračila
Uvajanje tehnologije in digitalna preobrazba
Ključni tehnološki trendi vključujejo:
- Razširjeno sprejetje umetne inteligence za avtomatizacijo, oblikovanje uporabniške izkušnje in storitve za stranke
- Osredotočite se na večkanalne strategije in personalizacijo
- Veliki podatki in avtomatizacija vodijo prednostne naloge v letu 2024
Plačilne preference in vedenje potrošnikov
Opazni premiki v plačilnih navadah:
- BLIK in hitri nakazila prevladujejo v spletnih plačilih
- 40 % jih uporablja mobilna plačila v fizičnih trgovinah
- Gotovinska plačila padejo pod 10%
- Paketne omarice so najprimernejši način dostave
Rast trga in potrošniški trendi
Trg kaže močne kazalnike rasti:
- 37% opravi 5+ spletnih nakupov mesečno
- 87 % redno nakupuje prek spleta (2 % več kot leta 2023)
- 48 % kupuje živila prek spleta
- 42 % sodeluje pri ponovnem trgovanju (rabljeni nakupi)
- 25 % kupcev pri ponovni trgovini nameni več kot 30 % svojega proračuna rabljenim predmetom
Vpliv inflacije in prilagajanje
Tretjina potrošnikov je zaradi inflacije povečala spletno nakupovanje, ki ga vidi kot orodje za optimizacijo proračuna. Ta trend je prispeval k splošni rasti pogostosti in sprejetja e-trgovine.
Poljski sektor e-poslovanja še naprej dozoreva, uravnoveša skladnost s predpisi, tehnološki napredek in trajnostne pobude, hkrati pa se prilagaja spreminjajočim se željam potrošnikov in gospodarskim razmeram.