3 min. branja

65 % Špancev začne božično nakupovanje novembra

Trendi božičnega nakupovanja v Španiji so razkriti v raziskavi "Christmas Shopper Sentiment Survey" podjetja Sensormatic Solutions za praznično sezono 2024. Študija, ki jo je izdala vodilna maloprodajna blagovna znamka Johnson Controls, kaže, da 65% španskih potrošnikov načrtuje začetek božičnega nakupovanja novembra, 4. januar 2025 pa naj bi bil vrhunec prodajnega dne. Raziskava poudarja tudi spreminjajoče se navade potrošnikov, vključno s povečanim zanimanjem za zgodnje nakupovalne dogodke in naraščajočim trendom večkanalnih izkušenj.

Ta članek je za vas prevedla umetna inteligenca
65 % Špancev začne božično nakupovanje novembra
Vir: Depositphotos

Na podlagi številk bo 4. januar 2025 dan z največ obiskovalcev v trgovinah, enako kot leta 2023. To ustreza običajnemu obnašanju španskega trga, kjer konec božične sezone ljudi pripelje do zadnjih nakupov. Črni petek je še vedno pomemben, vendar je priljubljenost alternativnih poceni dogodkov povzročila, da je sobota, 30. novembra, izgubila pomen v primerjavi z letom 2023.

Spreminjanje praks strank

Raziskava, ki jo delno navdihujejo spletni dogodki z znižanimi cenami, kot so Amazon Prime Deal Days, razkriva, da namerava 21% španskih potrošnikov začeti z božičnimi nakupi oktobra. Od leta 2023 ta številka kaže povečanje za tri odstotne točke. Ker 46% milenijcev namerava nakupovati v tej sezoni, bodo najverjetneje imeli koristi od tega dogodka.

Generalni direktor Sensormatic Solutions v Iberiji Ezequiel Durán pravi, da podatki o prometu pomagajo trgovinam povečati njihovo strategijo, ne le za povečanje prodaje, temveč tudi za razvoj zvestobe potrošnikov in privabljanje svežih poslov.

November in črni petek: vrhunci maloprodaje

November kljub spremembam ostaja odličen mesec za božično nakupovanje. 65 % anketirancev želi začeti nakupovati v tem mesecu, kar kaže na še posebej veliko zanimanje za uporabo popustov in ponudb. Pravzaprav bo 71% kupcev veliko pozornosti posvečalo iskanju popustov. Ker 53% potrošnikov raje vidi ali se dotakne predmetov pred nakupom, študija poudarja tudi, da je za večino potrošnikov obisk fizičnih trgovin ključnega pomena za potrditev izdelka.

All things considered, the 2024 Christmas season looks to be exciting and competitive, with a clear emphasis on maximising the omnichannel experience and consumer loyalty via traffic analytics and clever promotions. Physical stores will always be vital, but internet outlets will keep becoming more and more relevant.

Source: Depositphotos

Elementi, ki vplivajo na izbiro nakupa

Gospodarstvo in cene (68 %), kakovost izdelkov (57 %) in promocije v trgovinah (50 %) se uvrščajo na prvo mesto med dejavniki, ki najbolj vplivajo na božično nakupovalno vedenje. V zapletenem gospodarskem okolju ta zadnja številka kaže vrednost privlačnih popustov in konkurenčnih cenovnih politik pri privabljanju ljudi.

Povprečna poraba španskih gospodinjstev za darila v letu 2024 znaša 38,30 evra v primerjavi z lanskim letom 499,70 evra. Moški želijo porabiti več kot ženske (510,70 evra v primerjavi s 490,90 evra). S 445,20 evrov bodo imeli milenijci najnižji proračun; 45.7% jih seponavadi preseli na cenejše izdelke.

Večkanalno nakupovanje na zahtevo

Zaradi povečanja trenda večkanalnega nakupovanja, ki se iz leta v leto še vedno širi, želi 66 % španskih potrošnikov uporabljati storitve spletnega nakupovanja z dostavo na dom. Kar zadeva kategorije izdelkov, bodo ključna področja izdatkov zdravje in lepota (12 %), igrače in knjige (13 %) ter oblačila (27 %).

Božično nakupovanje: trajnostni pristop

Ker je 70 % anketirancev pripravljenih plačati več za trajnostne izdelke, trajnost postaja vse pomembnejša pri nakupu. Čeprav je njihovo zanimanje veliko, 26% priznava, da je inflacija omejila njihovo zmožnost za to. Skupina, ki jo ta element najmanj skrbi, so Baby Boomers; 37,5 % jih ni naklonjenih večji porabi za okolju prijazno blago.

Glede na vse stvari je božična sezona 2024 videti vznemirljiva in konkurenčna, z jasnim poudarkom na povečanju večkanalne izkušnje in zvestobe potrošnikov z analitiko prometa in pametnimi promocijami. Fizične trgovine bodo vedno ključnega pomena, vendar bodo internetne prodajalne postajale vse bolj pomembne.

Delite članek
Podobni članki
Zbogom e-trgovanje? 70 % ljudi bo do leta 2030 nakupovalo na TikToku
3 min. branja

Zbogom e-trgovanje? 70 % ljudi bo do leta 2030 nakupovalo na TikToku

Številke so osupljive. Nova študija, v kateri je sodelovalo 24.000 kupcev po vsem svetu, razkriva, da jih 70 % pričakuje, da bodo do leta 2030 večino svojih nakupov opravili prek družbenih medijev. To pomeni, da bodo spletna mesta za e-trgovanje v slogu Amazona, ki prevladujejo danes, v petih letih lahko postala relikvija. Revolucija družabnega nakupovanja […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
EU modnim znamkam omejuje uničevanje neprodanih oblačil
3 min. branja

EU modnim znamkam omejuje uničevanje neprodanih oblačil

Evropska komisija pripravlja zgodovinsko stroge ukrepe proti odpadkom v modni industriji. Od leta 2026 bodo morale blagovne znamke dokazati, da nimajo druge možnosti kot uničiti neprodana oblačila. Za modne velikane se začenja novo obdobje – konec tihega odstranjevanja zalog.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU