
Spremljanje je zajelo 576 vplivnežev iz 22 držav članic EU, vključno z Luksemburgom, Norveško in Islandijo. Pokazalo je, da jih je kar 97 % objavljalo komercialne vsebine, vendar jih je le 20 % navedlo, da gre za oglaševanje. Poročilo Evropske komisije je tudi pokazalo, da kar 62 % vplivnežev ni upoštevalo pravil.
Vplivneži so namesto pravilne oznake “plačano sodelovanje” uporabili druge formulacije, kot so “sodelovanje” (16 %), “partnerstvo” (15 %) ali splošna zahvala partnerski blagovni znamki (11 %).
Objave so bile večinoma povezane z modo, življenjskim slogom, lepoto, hrano, potovanji in fitnesom. Študija je pokazala, da je 119 vplivnežev celo promoviralo nezdrave ali nevarne dejavnosti, kot so nezdrava hrana, alkoholne pijače, medicinski ali kozmetični postopki, igre na srečo ali finančne storitve, kot je trgovanje s kriptovalutami. 17. februarja 2024 bo začel veljati zakon o digitalnih storitvah, ki zahteva večjo zanesljivost in varnost interneta. V skladu z zakonom o digitalnih storitvah bodo morali vplivneži navesti, ali njihove vsebine vsebujejo komercialna sporočila, in zagotoviti informacije o sledljivosti. Cilj spremljanja je bil preveriti, ali vplivneži spoštujejo potrošniško zakonodajo EU. Pregledane so bile objave na družbenih omrežjih Instagram, TikTok, YouTube, Facebook, X, Snapchat in Twitch. 82 vplivnežev je imelo več kot milijon sledilcev, 301 več kot 100.000, 73 pa med 5.000 in 100.000. Od 576 profilov jih je bilo 358 izbranih za nadaljnjo preiskavo. Z njimi bodo stopili v stik nacionalni organi in jih pozvali k spoštovanju pravil. Morda bodo celo sprejeli nadaljnje izvršilne ukrepe.