2 min. branja

4 od 5 vplivnežev krši pravila o komercialnih vsebinah

Evropska komisija je ob uveljavitvi zakona o digitalnih storitvah (DSA) objavila poročilo o nepoštenem ravnanju vplivnežev.

Ta članek je za vas prevedla umetna inteligenca
4 od 5 vplivnežev krši pravila o komercialnih vsebinah
Vir: Depositphotos

Spremljanje je zajelo 576 vplivnežev iz 22 držav članic EU, vključno z Luksemburgom, Norveško in Islandijo. Pokazalo je, da jih je kar 97 % objavljalo komercialne vsebine, vendar jih je le 20 % navedlo, da gre za oglaševanje. Poročilo Evropske komisije je tudi pokazalo, da kar 62 % vplivnežev ni upoštevalo pravil.

Vplivneži so namesto pravilne oznake “plačano sodelovanje” uporabili druge formulacije, kot so “sodelovanje” (16 %), “partnerstvo” (15 %) ali splošna zahvala partnerski blagovni znamki (11 %).

Objave so bile večinoma povezane z modo, življenjskim slogom, lepoto, hrano, potovanji in fitnesom. Študija je pokazala, da je 119 vplivnežev celo promoviralo nezdrave ali nevarne dejavnosti, kot so nezdrava hrana, alkoholne pijače, medicinski ali kozmetični postopki, igre na srečo ali finančne storitve, kot je trgovanje s kriptovalutami. 17. februarja 2024 bo začel veljati zakon o digitalnih storitvah, ki zahteva večjo zanesljivost in varnost interneta. V skladu z zakonom o digitalnih storitvah bodo morali vplivneži navesti, ali njihove vsebine vsebujejo komercialna sporočila, in zagotoviti informacije o sledljivosti. Cilj spremljanja je bil preveriti, ali vplivneži spoštujejo potrošniško zakonodajo EU. Pregledane so bile objave na družbenih omrežjih Instagram, TikTok, YouTube, Facebook, X, Snapchat in Twitch. 82 vplivnežev je imelo več kot milijon sledilcev, 301 več kot 100.000, 73 pa med 5.000 in 100.000. Od 576 profilov jih je bilo 358 izbranih za nadaljnjo preiskavo. Z njimi bodo stopili v stik nacionalni organi in jih pozvali k spoštovanju pravil. Morda bodo celo sprejeli nadaljnje izvršilne ukrepe.

Delite članek
Podobni članki
Umetna inteligenca, globoki ponaredki in goljufiva spletna mesta. Digitalno trženje še nikoli ni bilo bolj tvegano
4 min. branja

Umetna inteligenca, globoki ponaredki in goljufiva spletna mesta. Digitalno trženje še nikoli ni bilo bolj tvegano

Digitalno oglaševanje se spreminja hitreje kot kdaj koli prej, zato morajo blagovne znamke e-trgovine in marketinške agencije slediti novim izzivom in priložnostim. V poročilu Industry Pulse Report je prikazano, kateri trendi, grožnje, globoke napake in inovacije bodo zaznamovali spletno oglaševanje v prihodnjem letu. Temelji na mnenjih strokovnjakov s področja digitalnih medijev – oglaševalcev, agencij, oglaševalskih […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Preberite članek
Preiskava EU razkriva: 52 % prodajalcev rabljenih izdelkov krši pravice potrošnikov
3 min. branja

Preiskava EU razkriva: 52 % prodajalcev rabljenih izdelkov krši pravice potrošnikov

Evropska komisija je pred kratkim objavila zaskrbljujoče rezultate obsežnega spremljanja spletnih prodajalcev rabljenega blaga. V uradnem poročilu EK in nacionalnih organov za varstvo potrošnikov iz 27 držav (25 držav članic EU ter Islandija in Norveška) je navedeno, da do 52 % spremljanih e-trgovin krši potrošniško zakonodajo Evropske unije.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Preberite članek
Bridge Now

Zadnje novice

10+ neprebrano

10+